Besökare på min sida

måndag 22 mars 2010

Bollnäs














Idag så va det en dag med barna i Bollnäs. Så vi knalla ner och tog X-tåget in till byn.. Väl framme så vart det några affärer och Biblioteket som hägra. Barna ville kolla in några böcker.. Så vart en stund med läsning och kolla världs rekord.. Sen gick vi till Mamma mos, och beställde mat. Men det lär inte hända två ggr det. Va som att sitta i ett växthus. Stora fönster och tji skydd för solen. Nä det va ingen höjdare.. Sen knalla vi vidare på stan. Gick in på en sport affär, och kolla pris på en studsmatta, modell större.. När vi skulle gå ut, så sprang en tjej förbi oss, och direkt efter en ur personalen..Hon kom inte så långt. Och Sabina sa till tjejen att man inte fick stjäla andras grejer.. Sen kom polisen. Spännande tyckte barnen. Men vi kanlla vidare till olika butiker som säljer datorer. Och hitta en lapop som ja kan tänka mig ha. Men som alltid, så ska det ju kollas upp och ha sig. Sådan är jag.. Men lutar mot sådan allafall.. Hitta även en studsmatta till barna. Men det är inte dax än. Men vi har ju plats med den allafall.. I stort har det varit en bra dag, haft trevligt med mina barn. Det lär ju bli flera resor med dom. Nästa gång så blir det Gävle eller Ljusdal..Funderar på att ta en båtresa med min son i sommar. Han vill så gärna, och det kan va skoj att göra en sådan. Skulle vilja ha hela familjen med mig, men frugan vägrar ju åka båt.. Men få se hur det blir.. fick även veta att min brorson ska få litet. Det betyder att min bror bli farfar. Då kanske han fattar att han är OLD! :o) Önskar Jimmy lycka te med barn och allt va det innebär.. Nä nu ska ja softa. Hoppas alla mina vänner haft en kanon dag ida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar