Besökare på min sida

torsdag 13 maj 2010

Dammsugar påse,,,

Idag så upptäckte jag att påsen i dammsugaren va full, ja då byter man, men inte hade vi några påsar hemma.. Ja baggis, tänkte ja och åkte in till Bollnäs.. En S-bag finns ju överallt, trodde jag.. Men el giganten hade ju stängt, så in på hemköp, och kolla.. Men tji den, ett nytt system hade dom.. Men träffa på pynken, snacka lite skit med han. Sen åkte vi vidare till Coop. Och där hade dom oxo det nya, när det gäller dammsugar påsar.. Hm?? Ja fråga om hjälp i kassan, ja det är ju "söndag" ida.. Och det dök upp en tjej vid påsarna. Och fråga vilken påse vi skulle ha, ja en S-bag, svara jag. Fick då veta att det inte finns någon sådan påse.. Hm? Ja som köpt sådana i flera år.. Ja tala då om vad maskinen hette... Och den fanns inte med på listan.. tröttna lite på tjejen, som tyckte att vi gott kunde handla våran S-bag på El giganten, som vi gjort tidigare.. Ja då fråga ja om en maskin som dom säljer på Coop, ja om ja då köper denna sa jag, vilken påse ska ja då köpa? Efter ett litet tag, så svara fanskapet att den måste man beställa, för den fanns inte heller med på listan... Då fråga ja om en dyrare maskin, som det stog S-bag på kartongen, om va ja skulle ha för påse till den?? Ja va det inte den maskinen ja hade, så funka ju inte det, fick ja till svar.. Men står ju S-bag på kartongen, kontra ja då ju.. Ja det sluta med att ja gick från Coop, och inte fan köpte ja ny maskin där.. Gick in på Rusta, och kolla runt lite, och såg en maskin utan påsar.. lycka tänkte jag.. Men det vart en vild chansning och tro på fan, att vi lyckades träffa rätt, och fick det nya systemet, och det passa.. Väl hemma, så dammsög jag kök och hall, samt vardags rummet.. Efter det så for vi ner till Ljusnan och tog en promenad, som inte alls va dum.. Sen hämtade vi en krusbärsbuske hos svärföräldrarna, och lite kalk.. Sen grävde vi ner busken och kalka plätten, där grabben ska odla grönsaker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar